Direct naar de inhoud van deze pagina

VIP loket

Liever persoonlijk contact? Kom dan naar het VIP Loket!VIP nieuwe manier - loket

Bent u ook zo iemand die liever in een persoonlijk gesprek informatie krijgt in plaats van alles op een website op te zoeken? Dan bent u zeker niet de enige. Bij het VIP weet men dit maar al te goed. Daarom biedt het VIP, naast deze website, ook het VIPLoket aan, dat elke dinsdag een aantal uren geopend is, zowel in Rijen als in Gilze.

Het VIP Loket wordt, hoe kan het ook anders, bemand door vrijwilligers. Yvonne is één van hen, zij verteld je hoe het werkt. "Zowel in Gilze als in Rijen is het VIPLoket gevestigd in de bibliotheek. Je kunt tijdens de openingsuren van het loket gewoon binnenlopen, ook zonder een afspraak vooraf te maken. Wij zijn meestal met twee mensen aanwezig, dus je treft altijd iemand die je meteen te woord kan staan."

Voor wie is het VIP Loket bedoeld?

"We horen regelmatig van mensen dat ze wel al hier op de website hebben gekeken, maar dat ze VIP Loketniet precies weten hoe ze hun hulpvraag of hun hulpaanbod het beste kunnen formuleren. De website werkt als een soort Marktplaats. Daar bieden mensen ook iets te koop aan of vragen ze om een specifiek iets. Wij brengen ook vraag en aanbod bij elkaar. En hoe duidelijker je boodschap is, hoe groter de kans op een reactie. Bij het VIP Loket kunnen we je helpen met zo'n goede omschrijving. Soms kunt u veel beter in een gesprekje uitleggen wat je precies wil doen als vrijwilliger of naar welke hulp je op zoek bent. En wij kunnen in een gesprek wat meer doorvragen. Zo komen we er samen meestal wel uit, met als resultaat een goede omschrijving van de hulpvraag of het hulpaanbod."

"Het kan ook voorkomen dat je eerst eens wat meer informatie wil hebben over het VIP, voordat je gaat registeren op deze website, dan is een gesprek met mij of één van mijn collega's erg handig. In zo'n gesprek leggen we uit hoe het allemaal in zijn werk gaat. Daarmee verlagen we de drempel voor je om op de website een hulpvraag of hulpaanbod te plaatsen. En dan zijn er ook nog mensen die geen internet hebben of niet gewend zijn met een pc te werken, maar die wel gebruik willen maken van het VIP. Samen met hen bekijken we dan hoe we hier toch een weg in kunnen vinden."

Nazorg

De VIP Loket vrijwilligers monitoren ook alle hulpvragen en hulpaanbiedingen die op de website worden geplaatst. Zo kunnen ze zien of er gereageerd wordt en of er een match tot stand komt. Vaak wordt er dan ook even met de mensen gebeld, om te checken of alles goed verloopt.

"Het is belangrijk dat je je realiseert dat je ook 'nee' kunnen zeggen als er gereageerd wordt op je een oproep. Een goede klik is heel belangrijk tussen mensen die iets voor elkaar gaan doen. Is die klik er niet, dan heeft het weinig zin om een match te maken. Daar moet je reëel in zijn en daar kunnen wij je ook bij ondersteunen, door tips te geven hoe je dit moeten aanpakken. We merken dat de meeste mensen deze 'nazorg' ook op prijs stellen."

Openingstijden VIP Loket

Heeft u ook behoefte aan wat hulp bij het registreren op de VIP website of wilt u meer informatie over de werkwijze van het VIP? Dan bent u tijdens de onderstaande openingstijden van harte welkom om eens binnen te lopen bij het VIP Loket of telefonisch contact op te nemen via het genoemde telefoonnummer.

VIP Loket Rijen:
Dinsdag van 10.00 uur tot 12.00 uur in de bibliotheek,Theek5 in Rijen - A. Adriaansenpad 1, 5121VS Rijen - telefoon (alleen tijdens openingstijden): 06- 57345182

Vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur in de Oase van de Boodschap - Nassaulaan 62-64, 5121BC Rijen - telefoon (alleen tijdens openingstijden): 06-57345182

VIP Loket Gilze:
Dinsdag van 14.00 uur tot 16.00 uur - in de bibliotheek Theek5 (in de Schakel) - Kerkstraat 104, 5126GD Gilze - telefoon (alleen tijdens openingstijden): 0161-452009